INEOS steunt het Rode Kruis in de strijd tegen COVID-19

COVID-19 heeft de zorgsector in België erg getroffen. Om lokale organisaties in deze moeilijke periode te kunnen ondersteunen, heeft chemiebedrijf INEOS een community fund opgericht. Daarmee doet INEOS ook een gift aan Rode Kruis-Vlaanderen om hun vrijwilligers te ondersteunen om te helpen in deze strijd. Naast Rode Kruis-Vlaanderen steunt INEOS ook organisaties als Stichting Pelicano, sociaal meldpunt Polderhart NV, Oikonde, Rotonde VZW en andere.

INEOS doneert 10.000 euro aan Rode Kruis-Vlaanderen en hun vrijwilligers die zich inzetten in de strijd tegen corona. De organisatie speelde de voorbije maanden namelijk een belangrijke rol door het vervoer van patiënten in ziekenwagens, logistieke ondersteuning van woonzorgcentra en triageposten, inzamelen van plasma als mogelijke behandeling van COVID-19, uitvoeren van testen en zo verder. De gift kan door het Rode Kruis gebruikt worden voor de aankoop van essentiële beschermingsmaterialen zoals mondmaskers en ontsmettingsmiddelen en voor de opleiding van vrijwilligers.

“Alle steun is meer dan welkom, zeker nu de coronacijfers opnieuw stijgen. Wij én onze vrijwilligers staan alvast paraat om opnieuw ondersteuning te bieden waar nodig. Alleen door samen te werken, kunnen we deze crisis aan”, zegt Nena Testelmans, woordvoerder van Rode Kruis-Vlaanderen.

INEOS Community Fund schenkt 145 000 EUR aan liefdadigheidsorganisaties actief in België

Het INEOS Community Fund werd in maart 2020 opgericht door INEOS-voorzitter Sir Jim Ratcliffe. De oprichting van het fonds volgt op het COVID-19 ‘Hands On’-initiatief van het bedrijf, waarbij in recordtijd nieuwe productielijnen werden opgezet om maandelijks miljoenen flessen handontsmettingsmiddel te produceren en te doneren aan ziekenhuizen en eerstelijnsgezondheidszorg. Het fonds stelde INEOS-vestigingen en haar medewerkers over de hele wereld in staat om liefdadigheidsinstellingen aan te brengen die momenteel extra steun kunnen gebruiken voor hun activiteiten ten gunste van lokale gemeenschappen die bijzonder getroffen zijn door COVID-19. In totaal werden 159 lokale initiatieven zo ondersteund voor een totaalbedrag van 1 miljoen GBP. In België werd in totaal 145 000 EUR geschonken aan diverse organisaties die zich inzetten voor het goede doel.

Meer info:

Vanuit Zwijndrecht, waar INEOS haar eerste activiteiten opstartte in 1998, bouwde INEOS haar positie in België uit met 9 productievestigingen en R&D centra in Antwerpen, Feluy, Jemeppe en Neder-Over-Heembeek. Vandaag telt INEOS er 2500 medewerkers.